skip to Main Content
UPS – Doing It The Right Way

UPS – Doing it the right way

Bij de keuze van de beste route om van A naar B te komen houd je rekening met het verkeer, met het aantal verkeerslichten op de route, of misschien wel met beide. Je wilt op tijd om je bestemming komen, via de kortste route en met het verbruik van zo min mogelijk brandstof.

Voor bezorgservices, zoals UPS, geldt dat ze de pakketten op tijd moeten bezorgen. De onwijze groei van online aankopen zorgt voor een hoge druk op de pakketbezorging. Meer verkeer zorgt ervoor dat men langer onderweg is, en de bezorging mogelijk later plaats vindt.

Op basis van deze data is UPS een paar jaar geleden begonnen met het optimaliseren van hun routes om het brandstofverbruik te minimaliseren, ongelukken te minimaliseren en zo een hogere efficiëntie te bereiken. Bij de analyse van de data kwamen ze erachter dat de meeste ongelukken gebeuren bij bochten naar links. De simpele regel die ze toen hebben ingevoerd is the ‘no-left-turns policy’. Enkeups-truck-drivingl als het verkeer het toelaat of als een bocht naar links dusdanig veel tijd scheelt mag deze bocht gemaakt worden.

Zelfs als een bocht naar rechts een grotere afstand betekende leidt het nog tot een grotere efficiëntie doordat er minder ongevallen gebeuren. Ze hebben voor deze interventie de data van alle routes geanalyseerd. Hieruit bleek dat er meer tijd gemoeid gaat met mochten naar links omdat chauffeurs tegen de richting van het verkeer in gaan. Vervolgens zijn de data geanalyseerd van de routes waar bochten naar links geëlimineerd waren. Hieruit bleek dat meer pakketten op tijd bezorgd worden, zelfs als er een langere afstand gereisd wordt. Als de data op een juiste manier geanalyseerd wordt kan er met hele kleine interventies hele grote resultaten bereikt worden.

 

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top