skip to Main Content
Efteling – Wachtend Op Weg Naar Succes

Efteling – Wachtend op weg naar succes

Bij de Efteling is de ervaring van de bezoekers de belangrijkste graadmeter voor succes. De bezoekers moeten meer dan ‘tevreden’ naar huis gaan, namelijk verwonderd! Welk effect hebben de wachttijden op deze verwondering?

Gastverwondering

Om goed in te kunnen spelen op de verwondering van de gast wordt elke tiende bezoeker die het park verlaat gevraagd om feedback. De data uit deze onderzoeken wordt gebruikt voor de realisatie van een betere gastverwondering. Een van de belangrijkste aspecten die de ervaring van de gast in het park beïnvloedt is de wachttijd bij de attracties.

Uit de onderzoeken op basis van de verzamelde gegevens blijkt (niet verrassend) dat een kortere wachttijd leidt tot een betere beleving en tevredenheid bij de bezoekers. Wat echter wel verrassend is, is dat bleek dat dit verband niet op gaat voor hele korte wachttijden. Bezoekers die niet of nauwelijks in de rij hebben gestaan hebben een minder positieve ervaring dan de bezoekers die enige tijd in de rij hebben gestaan. Blijkbaar dient er efteling-pythondus een spanningsboog opgebouwd te worden t.b.v. een ultiem geluksmoment. De feedback van de gast wordt dus effectief gebruikt om de beleving te verhogen van een bezoek.

De wachttijd bij grote attracties die voor de meest optimale beleving bleek te zorgen is ca. 9 minuten. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het schaarste-principe van Cialdini, waar er vanuit wordt gegaan dat als iets moeilijk te verkrijgen is, dat het verlangen dan groter is. De Efteling past de capaciteit van de attracties aan om de wachttijden te optimaliseren. Dat dit niet alleen meer verwonder momenten met zich mee brengt maar ook een hoop kosten bespaart is dan mooi meegenomen.

Missie Efteling App

Met de invoering van de Efteling App kunnen ze effectief inspelen op deze behoeften. Via deze app wordt ‘real-life’ data gegenereerd zodat bezoekers precies kunnen zien wat de wachttijden zijn bij de attracties. Ook worden looproutes en tijd die het kost om naar gewenste locatie te komen gegeven. Via deze app worden op basis van data de bezoekers beter over het park verdeeld en is de Efteling in staat om voor elke bezoeker een maximale verwondering van een dagje Efteling te creëren.

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top